یکی از مشاغلی که به داشتن استخر پیش ساخته نیاز است ایجاد استخر پرورش ماهی می باشد که مهم ترین کاربرد استخر پیش ساخته می باشد. با انتخاب درست ترین استخر پیش ساخته افراد می توانند یک محیط منحصر به فرد را ایجاد سازند تا در نهایت موقعیت برای پرورش انواع ماهی ها مهیا می شود و می توانند کسب و کاری پر رونق را ایجاد نمایند. استخر پیش ساخته تمامی امکانات برای ایجاد چنین محیطی را دارد و سعی دارد جایگزینی مناسب به جای استخر های بتنی باشد. به این ترتیب کسانی که به سمت ایجاد شغل پرورش ماهی می باشند می توانند به راحتی و با کم ترین هزینه نسبت به سایر موارد به وسیله استخر پیش ساخته فضای دلخواه خود را مهیا سازند. با این شرایط انواع ماهی ها پرورش داده می شوند و موقعیت برای رونق کسب و کار نیز مهیا می گردد. گاهی افراد تمایل دارند چندین استخر پیش ساخته را در کنار هم قرار دهند و تشکیل یک مجموعه بزرگ از پرورش ماهی را بدهند. این محصول به دلیل داشتن سازگاری در بدنه و داشتن دوام و کیفیت بالا می تواند مزیت های زیادی داشته باشد و مشابه با استخر های بنتی کاربرد داشته باشد.

دوام محصول به دلیل داشتن بخش های مختلف ضخیم خواهد بود که در نتیجه می تواند سازگاری بالا برای احداث در محیط های مختلف را داشته باشد. استخر پیش ساخته در انواع قیمت ها می باشد که علاقه مندان به راحتی می توانند نمونه مورد علاقه و پسند خود را شناسایی کرده و نسبت به خرید آن اقدام کنند. به همین خاطر است که با هر میزان بودجه امکان ایجاد استخر پرورش ماهی به وسیله استخر پیش ساخته وجود دارد و می توان به آن اقدام کرد. افراد در ابتدای مراحل ساخت استخر پیش ساخته پرورش ماهی باید فضایی مناسب را انتخاب کنند تا به راحتی نصب شود و به آسانی نیز کاربرد داشته و مورد استفاده قرار گیرد. از این رو نیاز به تحقیق و جست و جو دارد تا بازدهی بالایی داشته باشد و بتوان به صورت مطلوب یک محیط منحصر به فرد را ایجاد نمود. استخر پرورش ماهی دارای امکاناتی نظیر پمپ تصفیه آب است که به نوبه خود از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. این وسیله به بدنه متصل می شود و به راحتی مزیت های زیادی را به دنبال دارد. برای آگاهی بیش تر در زمینه خرید استخر پیش ساخته به منظور ایجاد استخر پرورش ماهی با ما همراه باشید.

مراحل ساخت استخر پیش ساخته پرورش ماهی | اینتکس ایران

پرورش ماهی در استخر با آب ثابت

هر یک از استخر های پیش ساخته دارای مقدار ظرفیت معینی از آب هستند که برای استفاده باید در بدنه قرار گیرد. به این ترتیب می توان ظرفیت استخر پرورش ماهی خود را نیز تعیین کرد و به آسانی محل مورد نیاز برای ایجاد این فضا را انتخاب کرد. با توجه به این مطالب است که از استخر پیش ساخته برای پرورش ماهی با آب ثابت یاد می شود که می توان این آب را به راحتی تامین کرد. اغلب استخر های پیش ساخته دارای منبعی برای ورود آب به بدنه می باشند که به یک شلنگ آب متصل می شود. منبع در زمان باز بودن می تواند بدنه را پر از آب کند و در زمانی که بسته می شود پر شدن بدنه از آب متوقف می گردد. به این ترتیب میزان آب ثابتی به استخر پیش ساخته وارد می شود که فراهم کردن آن نیز آسان خواهد بود.

کسانی که استخر پرورش ماهی ایجاد می کنند نیز با توجه به هدف خود که قصد چه میزان تولیدی را دارند ابعاد استخر خود را انتخاب کرده و به تامین آب مورد نیاز استخر پیش ساخته نیز اقدام می کنند. به طور مثال تعداد ماهی هایی که در استخری با قطر دو متر پرورش داده می شود کم تر از استخر هایی است که دارای قطر سه متر می باشند. از این رو به راحتی می توان فضای دلخواه را انتخاب کرد و ابعاد مختلف این محصول را نیز انتخاب نمود و سپس به خرید استخر پیش ساخته مد نظر خود اقدام کرد.

پرورش ماهی در استخر با آب ثابت | اینتکس ایران

پرورش ماهی با آب کم

برخی از افراد در مناطقی می باشند که با مشکل تامین آب رو به رو هستند. در این مکان ها ایجاد استخر پرورش ماهی کمی دشوار خواهد بود. چرا که تنها راه حل این مسئله استفاده از استخر پیش ساخته با ابعاد کوچک است تا بتوان با میزان آب کم نیز تعدادی ماهی را پرورش داد. از آن جایی که بخش خروجی آب از بدنه مشخص شده است و به راحتی مسدود شده است آب داخل استخر در آن باقی می ماند و دچار کم شدن نمی شود. از این رو با هر میزان آبی که شروع می کنید می توانید کار خود را آغاز نمایید. تنها دلیل کم شدن آب استخر تبخیر آن می باشد که مجدد با افزودن آب مهیا می گردد. به این ترتیب پرورش ماهی با آب کم نیز رخ می دهد تا افراد بتوانند هم در میزان آب صرفه جویی کنند و هم دارای یک استخر پرورش ماهی مطلوب باشند. وجود پمپ تصفیه آب نیز در صرفه جویی از آب تاثیر دارد.

به این صورت که آب از یکی از شلنگ های متصل به بدنه خارج شده و وارد دستگاه می شود. در داخل دستگاه تصفیه صورت می گیرد و مجدد از شلنگ دیگری که به بخش دیگر بدنه متصل است وارد بدنه استخر پیش ساخته می گردد. عمل تصفیه آب به وسیله این دستگاه به طور مداوم می باشد و در طی شبانه روز انجام می شود. در واقع این کار واجب و ضروری است تا بستر پرورش ماهی ها به بهترین شکل تصفیه و تمیز شود و بتوان بازدهی بهتری از ایجاد پرورش ماهی به دست آورد. استخر های پیش ساخته چنین دستگاهی را دارند. اما برخی از آن ها که فاقد دستگاه تصفیه آب می باشند نیز امکان اتصال را مهیا کرده اند. از این رو می توان دستگاه تصفیه آب را خریداری کرد و سپس نسبت به اتصال آن به بدنه اقدام نمود.

پرورش ماهی با آب کم | اینتکس ایران

ابعاد استاندارد استخر پرورش ماهی قزل آلا

پرورش ماهی قزل آلا رایج ترین پرورش ماهی است که در تمامی مناطق کشور انجام می شود و آسان ترین نوع ماهی های پرورش می باشد. این ماهی در وان های بزرگ و در داخل بشکه نیز پرورش داده می شود اما برای ایجاد یک محیط بزرگ جهت پرورش تعداد بیش تری ماهی قزل آلا نیاز به استخر پیش ساخته است تا موقعیت مناسبی برای داشتن پرورش تعداد زیادی از ماهی ها باشد. قزل آلا محبوب ترین ماهی خوراکی در بین افراد بوده است که در حوزچه های بزرگ پرورش داده می شود و می توان آن را برای فروش آماده کرد. در واقع اگر به دنبال ایجاد پرورش ماهی می باشید بهتر است که پرورش ماهی قزل آلا را انجام دهید. چرا که محبوبیت زیادی دارد و در نتیجه از این کار سود بالایی حاصل می شود. برای ایجاد یک سالن پرورش ماهی که به اصطلاح به آن مزرعه پرورش ماهی گفته می شود از یک استخر پیش ساخته تا تعداد بیش تری از آن استفاده می شود که بستری مناسب برای ایجاد پرورش ماهی قزل آلا می باشد. هر یک از استخر های پیش ساخته اعم از برزنتی و یا فریمی و فایبرگلاس دارای ابعاد مختلف می باشند که با قیمت های مختلف نیز به فروش می رسند. 

برای داشتن بهترین محیط می بایست هدف خود را مشخص کرد و سپس به خرید استخر پیش ساخته مناسب اقدام نمود. ابعاد استخر پیش ساخته هایی که معمولا برای ایجاد استخر پرورش ماهی قزل الا مناسب می باشد دارای قطر دو متری است. اما محبوب ترین آن ها استخر های پیش ساخته فریمی با ساتار مستطیلی شکل می باشد که در محیط های مختلف فضای کم تری را نیز اشغال می کنند. با توجه به میزان تولید ماهی و تعداد مد نظر خود می توان ابعاد استخر پیش ساخته را انتخاب کرد و نسبت به خرید آن اقدام نمود.

ابعاد استاندارد استخر پرورش ماهی قزل آلا | اینتکس ایران

ابعاد استخر پرورش ماهی کپور

ماهی کپور از گونه ماهی هایی می باشد که به آب گرم علاقه دارند و در آب گرم بهتر پرورش داده می شود. در زمان ایجاد استخر پرورش ماهی به وسیله استخر پیش ساخته برای پرورش ماهی کپور می توان از گرمکن های دیجیتالی استفاده کرد تا دمای آب داخل استخر به میزان مطلوبی برسد و بتوان بهترین ماهی ها را پرورش داد. این استخر ها دارای ابعاد مختلف می باشند که انتخاب آن ها نیز براساس میزان تولید ماهی کپور انجام می شود. استخر پیش ساخته به راحتی می تواند محیطی مناسب برای پرورش ماهی کپور باشد و به وسیله پمپ تصفیه آب نیز فضا بی نقص تر خواهد شد. به این ترتیب با توجه به نیاز و علاقه و هدف ابعاد استخر پیش ساخته برای پرورش ماهی کپور تعیین می شود و می توان نسبت به داشتن آن اقدام کرد.

هزینه ساخت استخر پیش ساخته پرورش ماهی

به دلیل مقرون به صرفه بودن خرید استخر پیش ساخته و ایجاد پرورش ماهی به وسیله استخر پیش ساخته افراد به سمت خرید این محصول می روند و برای خود کسب و کار راه می اندازند. در واقع استفاده از استخر پیش ساخته برای ایجاد پرورش ماهی روشی جدید است که هزینه ها را کاهش می دهد و از امکانات زیاد برخوردار می باشد. از این رو دیگر استخر بتنی احداث نشده و مشکلات ناشی از ایجاد این استخر های قدیمی وجود نخواهد داشت. هزینه ساخت استخر پیش ساخته پرورش ماهی بستگی به انتخاب ابعاد استخر پیش ساخته دارد. هر یک از این محصولات از قیمت مخصوص به خود برخوردار است که در نتیجه میزان هزینه کلی نیز متفاوت می باشد. اما به طور کلی برای داشتن یک محیط با ابعاد دو متری در سه متر برای پرورش ماهی ایجاد استخر بتنی هزینه ای بسیار بیش تر دارد که به جای آن از استخر بتنی استفاده می شود. با ایجاد استخر بتنی وسایلی چون پمپ تصفیه آب و سایر وسایل مورد نیاز خریداری می شود. اما با خرید استخر پیش ساخته این امکانات به همراه محصول وجود دارد که به صورت رایگان و بدون پرداخت هزینه به افراد ارائه می شود.

به این ترتیب هزینه ایجاد چنین شرایطی بسیار کم تر از احداث استخر پرورش ماهی به صورت بتنی است و افراد اغلب تمایل بیش تری به پرداخت هزینه کم تر با بازدهی یکسان دارند.

هزینه ساخت استخر پیش ساخته پرورش ماهی | اینتکس ایران

خرید استخر پیش ساخته پرورش ماهی

با کسب اطلاعات بیش تر در زمینه مزیت های استخر پیش ساخته برای ایجاد پرورش ماهی می توان نسبت به خرید مورد مناسب اقدام کرد تا محیطی متناسب با بودجه خود را به دست آورد و پرورش ماهی های مختلف را انجام داد. جهت سفارش و خرید هر یک از استخر های پیش ساخته که کیفیت اصل دارند و با برند معتبر اینتکس شناخته شده اند می توان به نمایندگی اینتکس ایران مراجعه نمود.