قطعا اگر شما هم دوست دارید تا در آب های آرام و یا خروشان یک تفریح فوق العاده را سپری نموده و از آن لذت ببرید ، نیاز دارید تا یک عدد قایق بادی را خریداری کنید. در همین رابطه نیز می توان عنوان کنیم که قایق های بادی معمولا مدل های گوناگونی را دارند که هر یک دارای خصوصیات منحصر به فردی بوده و سبب شده تا هیجان را به بهترین شکل ممکن بر روی آب تجربه کنید. ما نیز با توجه به این که خیلی از افراد در خصوص قایق های بادی اطلاعات کافی را ندارند ، تصمیم بر آن گرفتیم که این محصولات را به صورت کامل برای شما توضیح دهیم تا با جزئیات و نوع شکل گیری این محصولات بیشتر آشنا شوید.

در ابتدا نیز سعی می کنیم تا مدل های گوناگون قایق بادی را به صورت جداگانه نام برده و ویژگی های هر یک را برای شما بازگو کنیم....

قایق بادی

قایق بادی اکسکروشن

یکی از محبوب ترین نمونه قایق های بادی که در بازار نیز فروش بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است ، مدل اکسکروشن می باشد. این قایق بادی بیشتر برای مدل های 4 و 5 نفره خود محبوب می باشد. در همین رابطه نیز می توانیم عنوان کنیم که از نظر ظاهر این محصولات ظاهری مستطیلی شکل را تقریبا دارا هستند که بخش های جلویی و لبه های کناری آن ظاهری تقریبا گرد را دارا خواهد بود. در کنار این مورد نیز باید اشاره کنیم که این محصولات معمولا از نظر ایمنی هم در سطح بالایی قرار دارند و بیشتر آن ها دارای طناب نجات نیز دور تا دور قایق هستند که خب از مزیت های این مدل به شمار می رود.

علاوه بر این ها نکته ای که این قایق را بسیار محبوب کرده است بهره مندی از بخش کف و داخلی قایق به صورت کاملا بادی می باشد. این بادی بودن و هم چنین شیار دار بودن این محصول باعث شده تا هر فردی بتواند به صورت کامل در سر تا سر این قایق نشسته و به استراحت بپردازد. هم چنین دارا بودن تکیه گاه های بادی شیار دار هم از دیگر ویژگی های این قایق به شمار می رود.

قایق بادی اکسکروشن

قایق بادی سی هاوک

یکی دیگر از مدل های قایق بادی شرکت اینتکس که مدل های دو نفره ، سه نفره و چهار نفره آن را روانه بازار کرده است ، قایق بادی سی هاوک می باشد. این قایق به گونه ای طراحی و تولید شده است که بیشتر برای فعالیت های ماهیگیری و بر روی آب های آرام می توان از آن استفاده کرد. از نظر نوع طراحی این محصول ظاهری شبیه به قایق های اکسکروشن دارد و تفاوت اصلی این محصول با مدل های اکسکروشن ، بیشتر به دلیل عدم دارا بودن تکیه گاه در بخش داخلی این قایق می باشد. شما در این مدل از قایق ها نهایت می توانید نشیمنگاه های بادی را آن هم در مدل های سه نفره و چهار نفره شاهد باشید اما از بقیه جهات تفاوت چندانی را با مدل اکسکروشن مشاهده نخواهید کرد.

قایق بادی سی هاوک

قایق بادی مارینر

مدل دیگری از قایق های بادی هم وجود دارد که با نام قایق بادی مارینر در بازار مشخص است. این مدل از قایق ها از نظر نوع ساختار و طراحی متفاوت است و به صورت هشت ضلعی یا ده ضلعی طراحی و تولید شده است. این محصولات معمولا ابعاد بزرگ تری نسبت به دیگر مدل ها دارند و همین عامل نیز باعث شده تا افراد استفاده کننده از این قایق با دارا بودن فضای زیاد بتوانند در بهترین و راحت ترین حالت ممکن از این محصول استفاده کنند. بهره مندی از نشیمنگاه ها و تکیه گاه های بادی هم از خصوصیات مهم این مدل است.

قایق بادی مارینر

قایق بادی چلنجر

نوع دیگری از قایق های بادی هم موجود است که از آن با نام قایق بادی چلنجر یاد می شود. این مدل از قایق ها از نظر ظاهر کاملا شبیه به مدل سی هاوک می باشد و شاید تفاوت چندانی با آن مدل نداشته باشد ولی کیفیت فوق العاده این محصول در کنار طراحی های رنگی و جذابی که دارد سبب شده تا به یک مدل محبوب تبدیل شود. این مدل از قایق ها بیشتر برای تفریح و ماهیگیری استفاده شده و امکان نصب موتورهای قایق سنگین را ندارند و عمدتا افرادی که علاقه به نصب موتور قایق را دارند نیز می توانند مدل های موتور قایق برقی را بر روی این قایق استفاده کنند. عمده استفاده از این قایق های بادی نیز به وسیله پارو می باشد.

قایق بادی چلنجر

قایق بادی جیمینی

شاید خاص ترین نوع قایق های بادی موجود در بازار همین مدل قایق بادی جیمینی به شمار رود که هم از نظر ظاهر و هم از نظر ساختار داخلی با بقیه مدل ها بسیار تفاوت دارد. این محصول را اگر بخواهیم از نظر نوع ظاهری بررسی کنیم شاید بتوان آن را به جت و یا موشک تشبیه کرد زیرا ساختار بخش های انتهایی این محصول به صورت نوک تیز بوده و لبه جلویی آن نیز از اتصال هر دو سمت کناره های این محصول پدیدار شده است.

از این محصول حتی شما در آب های خروشان هم می توانید بهره مند شوید زیرا مناسب برای شتاب گرفتن خواهد بود. علاوه بر این ها این محصولات معمولا با کف آلومینیومی به بازار عرضه می شوند که یکی از مهم ترین ویژگی ها و خصوصیات این مدل از قایق ها به شمار می رود. شما با در نظر گرفتن این نکته می توانید از نظر کیفیت خیالتان از این قایق راحت باشد که قطعا برای خیلی از افرادی که به دنبال یک محصول و قایق با دوام می گردند حائز اهمیت خواهد بود.

قایق بادی جیمینی

قایق بادی کایاک

قایق های بادی مدل کایاک نیز از مدل های قایقی است که بیشتر از آن ها برای مسابقات ورزشی و هم چنین استفاده های تک نفره و یا دو نفره بهره برده می شود. این مدل از قایق ها با توجه به ساختار موشکی شکل و نوک تیز و همین طور عرض کمی که دارند باعث می شود تا قایق برای شتاب گرفتن و استفاده های سرعتی چه بر روی آب های آرام و چه بر روی آب های خروشان یک قایق ایده آل به شمار رود. این قایق ها نیز از نظر امنیت دارای درجه قابل قبولی هستند و خیلی از این محصولات هم دارای طناب نجات و هم دارای توری در بخش های داخلی قایق می باشند که ویژگی مهم این دسته از قایق ها به شمار خواهد رفت.

قایق بادی کایاک

قایق بادی اینتایم

در کنار شرکت های اینتکس و بست وی ، شرکت اینتایم نیز سعی کرده تا یک سری مدل قایق بادی را روانه بازار کند که این مدل ها هم از کیفیت بسیار مناسب و هم چنین امکانات خوبی برخوردار بوده است. در واقع یک مدل از قایق های این شرکت موجود است که با طرح و ساختاری شبیه به مدل جیمینی عرضه شده و همان امکانات را به صورت کامل از خود به جای گذاشته است.

دیگر مدل های قایق بادی این شرکت نیز قایق بادی دو نفره اینتایم و همین طور قایق بادی سه نفره اینتایم می باشد که این مدل ها نیز ساختاری ساده و در عین حال شیک داشته و بر روی تمامی این مدل ها خصوصا در بخش های جلویی این محصولات شما می توانید لوگو برند اینتایم را هم مشاهده کنید که با خیالی آسوده خرید این محصولات را در اولویت خود قرار دهید.

قایق بادی اینتایم

قایق بادی کودک و استخری

در کنار تمام قایق هایی که در بالا به آن ها اشاره کردیم نمونه دیگری از قایق ها نیز وجود دارد که این بار برای سنین کودکان و استفاده در داخل استخر طراحی و تولید شده است. این محصولات یک سری ویژگی منحصر به فرد دارند که خب سبب شده تا برای کودکان مناسب باشد. برای مثال خیلی از این قایق ها دارای سایبان بر روی خود می باشند که از تابش مستقیم نور خورشید به کودک شما جلوگیری کرده و باعث می شود تا از تفریح خود لذت ببرد.

هم چنین دیگر مدل ها نیز معمولا با دارا بودن ابعاد استانداردی که دارند و همین طور بهره مندی از طناب در بخش جلویی خود باعث شده اند که والدین بر روی آب بتوانند هدایت قایق را بر عهده گرفته و ایمنی قایق افزایش یابد.

قایق بادی کودک

ویژگی های قایق بادی

تا به این جای کار سعی شد تا به صورت کامل انواع قایق های بادی را برای شما شرح داده و هم چنین خصوصیات هر یک از این مدل ها را برای شما بازگو کنیم. حال قصد داریم تا ویژگی های مشترک و موجود بر روی اکثر قایق ها را به صورت کامل برای شما تعریف کنیم تا قبل از خرید با علم به این موضوع محصول را در سبد خرید خود جای دهید.

پارو قایق بادی

خیلی از قایق های بادی معمولا در کنار بسته بندی خود از پارو بهره می برند. این عامل در وهله اول باعث می شود تا هدایت قایق برای شما بسیار راحت تر شود. این پاروها نیز با توجه به نوع قایق معمولا در داخل بسته بندی محصول قرار می گیرد که یک سری از قایق ها دارای پاروی قایق آلومینیومی و یک سری دیگر نیز از پاروی قایق پلاستیکی استفاده می کنند. هم چنین دارا بودن پارو در کنار محصول نیز باعث می شود تا شما دیگر نیاز به صرف هزینه جهت خرید این پارو ها به صورت جداگانه نداشته باشید که قطعا ویژگی مهمی به شمار خواهد رفت.

پارو قایق بادی

طناب نجات قایق بادی

دارا بودن طناب نجات بر روی قایق های بادی هم از دیگر خصوصیاتی است که خیلی از این محصولات دارا هستند و قطعا بسیار مهم و حیاتی خواهد بود. قایق هایی که دارا طناب نجات هستند قطعا ایمنی بیشتری را در اختیار فرد استفاده کننده قرار می دهند و باعث می شود تا در صورتی که فرد از روی قایق به داخل آب بیفتد ، بتواند به سرعت با در دست گرفتن این طناب نجات جان خود را نجات دهد. این طناب نجات ها نیز معمولا یا در قسمت جلویی و پشتی قایق به صورت مجزا تعبیه شده و یا دور تا دور قایق قرار گرفته است که در هر دو صورت وجود آن بر روی قایق یک مزیت به شمار می رود.

طناب نجات قایق بادی

اهرم ماهیگیری قایق بادی

از دیگر مواردی که خیلی از قایق ها با تعبیه آن بر روی خود سبب شده اند تا محصول بسیار کامل تر و ایده آل تر باشد و بتوان از قایق بادی برای ماهیگیری هم استفاده کرد ، وجود اهرم ماهیگیری بر روی این قایق ها است. در همین رابطه نیز باید عنوان کنیم که این اهرم ماهیگیری معمولا بر روی بدنه قایق ها به صورت سرخود پیاده سازی می شود که ویژگی بسیار جالب و جذابی به شمار خواهد رفت.

اهرم ماهیگیری قایق بادی

اهرم نگهدارنده پارو قایق بادی

از دیگر مزایای قایق های بادی می توان به وجود اهرم نگهدارنده پارو بر روی این محصولات اشاره کرد. با بهره مندی از این ویژگی شما می توانید به راحتی هر چه تمام تر پارو ها را در فضای موجود بر روی قایق قرار داده و به بهترین شکل ممکن اقدام به هدایت قایق خود کنید. عدم وجود این مورد بر روی قایق ها باعث می شود تا شما برای هدایت قایق با استفاده از پارو معمولا کار سختی داشته باشید و هر از گاهی پارو جلو و عقب شده و کار هدایت برای شما سخت شود اما با وجود این اهرم پارو به صورت ثابت در داخل این محفظه قرار گرفته و به سادگی می توانید محصول را هدایت کنید.

اهرم نگهدارنده پارو قایق بادی

پمپ باد قایق بادی

وجود پمپ باد هم در یک سری از قایق های بادی بسیار حائز اهمیت است. هر چه قایق شما ظرفیت بزرگ تری داشته باشد و یک محصول عظیم را در اختیار داشته باشید ، باد کردن و راه اندازی آن سخت تر می شود. حال بسیاری از تولید کنندگان قایق بادی با در نظر گرفتن این مورد سعی کرده اند تا در کنار محصول خود پمپ بادی را هم قرار دهند که این پمپ باد می تواند یک پمپ برقی ، پمپ باد دستی ، پمپ باد پدالی و یا پمپ باد فندکی باشد که معمولا از پمپ بادهای پدالی و یا پمپ بادهای دستی در کنار قایق ها استفاده می شود. با توجه به سایز قایق های بادی پیشنهاد می کنیم که در صورت نداشتن یک پمپ باد برقی در کنار قایق آن را به صورت جداگانه خریداری کنید تا در وقت شما صرفه جویی شده و راحت تر محصول را راه اندازی نمایید.

پمپ باد قایق بادی

سوالات رایج در خصوص قایق بادی

در بخش های قبلی سعی کردیم تا به صورت کامل و جامع مدل های پرطرفدار قایق بادی را معرفی کرده و هم چنین ویژگی های این محصولات را هم در اختیار شما قرار دهیم. حال با توجه به مطالعه بخش های قبلی شاید یک سری سوال در خصوص این دسته از محصولات در ذهن شما وجود داشته باشد که همچنان پاسخ مناسبی برای ان ها به دست نیاورده اید. در این رابطه نیز ما سعی داریم تا این بخش از مقاله را به پاسخ به رایج ترین و پر تکرارترین سوالات شما اختصاص دهیم که شاید سوال شما نیز در این میان پاسخ داده شده و رفع ابهام شود پس پیشنهاد می کنیم ادامه این مقاله را هم دنبال کنید:

  • آیا تمامی قایق های بادی قابلیت نصب موتور قایق را دارا هستند؟

خیر – قطعا مدل های قایق که به صورت کوچک طراحی شده اند و یا قایق های بادی استخری این قابلیت را نخواهند داشت که شما بتوانید موتور قایق را خریداری کرده و پیاده سازی کنید. عمدتا موتور قایق بادی برای مدل های حرفه ای نظیر جیمینی و اکسکروشن و دیگر مدل های مشابه امکان نصب و پیاده سازی را خواهد داشت پس حتما در هنگام خرید به این مسئله دقت کنید.

موتور قایق بادی

  • امکان استفاده از تمامی قایق های بادی در دریا وجود دارد؟

خیر – یک سری از مدل ها این امکان را در اختیار شما قرار می دهند که بتوانید از ان ها در داخل دریا استفاده کنید. برای مثال قایق های کایاک ، قایق جیمینی و قایق اکسکروشن و حتی گاها قایق مارینر را هم می توانید در داخل دریا استفاده کنید. ترجیحا پیشنهاد می کنیم که دیگر مدل ها را در آب های آرام استفاده کنید زیرا موج دریا ممکن است که باعث آسیب وارد شدن به قایق و همین طور عدم کنترل مناسب محصول را ایجاد کند به همین دلیل اگر قصد خرید قایق برای استفاده در دریا را دارید حتما به نوع آن قایق و همین طور کیفیت آن توجه ویژه ای داشته باشید.

  • اگر قایق روی زمین کشیده شود بدنه آسیب می بیند؟

بله – با توجه به ساختار بادی که این محصولات دارا هستند قطعا شما باید مراقبت های لازم را از این محصولات به بهترین شکل ممکن انجام دهید. در واقع با کشیدن این محصولات بر روی زمین ممکن است کف قایق بادی سوراخ شده و آسیب ببیند که باید حتما سعی کنید تا آن را بلند کرده و یا محصولاتی که دارای دستگیره حمل و نقل هستند را از این ناحیه جا به جا کنید تا محصول آسیب نبیند.

  • امکان تعمیر و ترمیم قایق بادی در صورت آسیب دیدن وجود دارد؟

بله – اگر به هر دلیلی محصول شما دچار آسیب شد شما این مزیت را در اختیار خواهید داشت که آن را تعمیر نموده و از محصول خود به صورت صحیح و سالم مجدد استفاده کنید. اگر این آسیب از نوع کوچک نظیر یک سوراخ ریز باشد شما خودتان با برچسب تعمیرات هم می توانید آن را تعمیر کنید اما اگر قایق شما با شدت بیشتری آسیب ببیند باید آن را تحویل فروشگاه اینتکس ایران دهید تا تعمیر آن را انجام داده و محصول را سالم در اختیار بگیرید.

تعمیر قایق بادی

  • قایق بادی دارای کف فایبرگلاس با قایق بادی کف بادی چه تفاوتی دارد؟

معمولا قایق های حرفه ای نظیر جیمینی دارای کف فایبرگلاس و یا کف آلومینیومی هستند و این نکته باعث شده تا گاها در دریا هم بتوانید از این مدل قایق ها استفاده کنید. هم چنین این قایق ها وزن بسیار بالایی داشته و برای ماهیگیری هم مناسب خواهند بود. مدل های قایق بادی با کف بادی اما عموما جنبه تفریحی داشته و باید برای سالم ماندن آن ها بیشتر رعایت کرد تا آسیب نبیند. هم چنین کف فایبرگلاس نیاز به راه اندازی و یا باد کردن ندارد اما کف بادی را باید به وسیله پمپ باد ، باد کنید.

  • تمامی مدل های قایق بادی پمپ باد با یک سایز مشخص دارند؟

خیر – شما بر روی تمامی قایق ها نمی توانید پمپ باد را مشاهده کنید و تنها مدل های سایز بزرگ و حرفه ای قایق ها دارای پمپ باد خواهند بود. هم چنین سایز این پمپ نیز بسته به ظرفیت قایق در مدل های موجود متفاوت بوده و در یک سری از مدل ها از پمپ های سایز بزرگ دستی و در مدل های دیگر نیز از سایز های کوچک تر پمپ باد دستی استفاده شده است.

  • راه اندازی قایق بادی به چه صورت انجام می شود؟

قالبا شما باید از طریق دریچه های باد موجود بر روی این قایق ها به وسیله یک عدد پمپ باد این فرآیند راه اندازی را در مدت زمان کوتاهی انجام دهید. برای مثال یک سری از قایق ها دارای دو یا سه عدد دریچه باد در بخش های مختلف هستند که باید هر یک از این دریچه ها را به صورت تک تک باز کرده و با توجه به نوع پمپ باد خود اقدام به باد کردن و راه اندازی آن محصول کنید.

  • در شرایط سرد زمستان و یا گرم تابستان می توان از قایق بادی بدون نگرانی استفاده کرد؟

بله – این قایق ها به گونه ای طراحی شده اند که در تمامی شرایط آب و هوایی بدون هیچ گونه نگرانی بتوانید از محصول خود استفاده کرده و لذت ببرید. قطعا از این نظر نگرانی بابت افت کیفیت نخواهید داشت.

  • آیا طرح و نقش موجود بر روی قایق های بادی پاک شده و یا آسیب می بیند؟

خیر – به هیچ عنوان این طراحی و رنگ های استفاده شده بر روی قایق ها پاک نخواهد شد و شما نباید نگران این مسئله باشید. شرکت های تولید کننده قایق های بادی همواره سعی می کنند تا چاپ فوق العاده با کیفیتی را بر روی این محصولات استفاده کنند پس از این حیث با اطمینان خاطر دست به خرید محصول خود بزنید.

  • در هنگام استفاده از قایق های بزرگ محفظه ای برای نگهداری وسایل ریز وجود دارد؟

بله – شما می توانید مشاهده کنید که در یک سری از مدل های قایق بادی یک عدد جیب کوچک به صورت مجزا در کنار قایق ها تعبیه می شود که باعث خواهد شد تا به ساده ترین شکل ممکن پس از راه اندازی کامل محصول بتوانید از این جیب کوچک هم استفاده کرده و وسایل ریز و مهم خود را درون آن قرار دهید تا گم نشده و از آسیب دیدن هم در امان باشند.

جیب داخلی قایق بادی

خرید قایق بادی

در این مقاله سعی کردیم تا انواع مختلف قایق های بادی را چه از نظر ظاهری و کیفیت و چه از نظر ساختار و امکانات با یکدیگر مقایسه کنیم. حال شما نیز با توجه به تمامی این موارد می توانید یک محصول جذاب را خریداری کنید تا نیاز شما را از بابت دارا بودن یک قایق با دوام برطرف سازد. هم چنین در بخش های انتهایی نیز سعی کردیم تا به صورت کامل به رایج ترین سوالات شما عزیزان نیز پاسخ دهیم تا با علم به این موضوع و آگاهی کامل خرید قایق بادی را به ثبت برسانید.

اگر به هر دلیل سوال شما در بخش های مختلف این مقاله پاسخ داده نشده است ، شما می توانید با مشاورین ما در فروشگاه اینتکس ایران تماس گرفته و سوال خود را مطرح کنید تا بهترین پاسخ را دریافت نمایید. علاوه بر این حتما پیشنهاد می کنیم برای خرید یک قایق بادی مدل های موجود در فروشگاه اینتکس ایران را مشاهده کرده و با مقایسه بین مدل های مختلف قایق بادی و همین طور در نظر گرفتن نیاز خود بتوانید محصولی با کیفیت را با قیمت ارزان و خدمات پس از فروش خریداری کنید.